Плавність ходу швидкісного електропоїзда екр-1 «тарпан» з пневмопідвішуванням кузова при швидкості 200 км/год
DOI:
https://doi.org/10.32703/2617-9040-2019-33-1-16Ключові слова:
електропоїзд, ресорне пневмопідвішування, тиск, амплітуда, плавність ходуАнотація
Для моторвагонного рухомого складу велике значення має показник плавності ходу, за якими оцінюють динамічні якості, виходячи з умов фізіологічного впливу прискорень і частот на організм людини. Крюківським вагонобудівним заводом спільно з вітчизняними та зарубіжними компаніями було створено і виготовлений електропоїзд екр-1 з конструктивної швидкістю 200 км/год. Найважливішою складовою частиною рейкових екіпажів є пристрої демпфірування і гасіння коливань кузова при русі по нерівностях рейкової колії, покликані забезпечувати необхідні динамічні характеристики вагона.
З усього розмаїття технічних пристроїв систем гасіння коливань слід виділити системи пневмопідвішування. Ця система була застосована в візках, що використовуються в електропоїзді екр-1.
Пневматична ресора являє собою гумокордову оболонку, заповнену стисненим повітрям, який надходить з живильної магістралі.
Тиск повітря в пневморесорі визначається положенням важеля регулятора, один кінець якого шарнірно з'єднаний з кузовом вагона, а інший – з рамою візка.
Аналіз амплітуд тисків, що реалізуються в пневморесорі в процесі руху поїзда, свідчить, що на динаміку зміни тисків впливає не тільки динамічний вплив обумовлений нерівностями рейкової колії, а й профіль колії (прямі і криві).
Аналіз результатів показав, що пневморесори володіють високими демпфірувальними властивостями.
Результати аналізу ходових випробувань показали, що коефіцієнти плавності ходу електропоїзда, як в порожньому, так і в завантаженому станах значно нижче нормативних значень. З використанням статистичних методів були отримані коефіцієнти плавності ходу для швидкостей до 200 км/год включно. Вони показали, що при швидкості 200 км/год плавність ходу задовольняє нормативним вимогам.
Посилання
Техническое задание 62.7066.ТЗ. «Электропоезд двухсистемный для межрегионального сообщения со скоростью 160 км/ч». ПАО «КВСЗ». 2010, С. 88.
Приходько, В. И. Оптимальные параметры буксового и центрального подвешивания •пассажирского вагона модели 61-779 на тележках КВЗ-ЦНИИ. Залiзничний транспорт Украiни. 2007. N6. С. 42-48.
Нафиков, Г.-А. М. Н 34 Динамика ЭПС : учеб.-метод. пособие. Екатеринбург :УрГУПС. 2010. С. 88.
Манашкін Л.А., Мямлін С. В., Приходько В. І. Гасителі коливань і амортизатори ударів рейкових екіпажів (математичні моделі). Дніпропетр. нац. ун-т залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна Д.: 2007. – 196 с
Приходько В.И., Хворост Е. Ф., Лутонин С. В., Шкабров О. А., Коваленко Ю. Н., Пшинько А. Н., Мямлин С. В., Донченко А. В. Создание отечественной пассажирской тележки – весомый вклад отечественных вагоностроителей и отраслевой науки в развитие железных дорог Украины. Вагонный парк № 7. 2011. С. 19-22.
Воронович В. П., Радзиховский А. А., Демин Ю. В. Создание тележек для скоростных пассажирских вагонов отечественного производства. Залізнич. трансп. України. 2002. № 5. С. 12-15.
Мямлин, С. В. Оптимизация параметров рессорного подвешивания рельсовых экипажей. Вiсник Схiдноукраiнсъкого нац. Унiверситету iм . В. Даля и Лугансък, 2003. № 9 (67). С. 79-85.
Жижко, В. В. Совершенствование конструкций систем гашения колебаний рельсовых экипажей. Зб. наук. пр. Вип. № 17. Донецьк: ДонІЗТ, 2008. С. 77-86.;
Мямлин, С. В., Пшинько А. Н. Оптимизация параметров рессорных комплектов тележек пассажирского вагона. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. Вип. 7. Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна, 2005. С. 108.
А. Н. Пшинько. Теоретические исследования динамических качеств вагонов отечественного межрегионального двухсистемного электропоезда ЭКр-1 «Тарпан». Вагонный парк № 3-4. 2017. С 120-121.
Мямлин С. В. Оценка динамических показателей головного и промежуточного вагонов межрегионального двухсистемного электропоезда производства ПАО «Крюковский вагоностроительный завод» Залiзн . трансп. Украiни. 2012. NE 5. С. 48-56.
Водянніков Ю. Я. Определение расхода воздуха из системы пневмоподвешивания при движении пассажирского вагона по рельсовому пути с неровностями. Журнал "Залізничний транспорт України‖ № 2/2011. С 52-54.
Водянников Ю. Я. Определение рас хода воздуха из пневморессор при экстренном торможении пассажирского вагона с пневмоподвешиванием. Збірник наукових праць «Рейковий рухомий склад‖, вип. 6, видавник ДП „УкрНДІВ‖, м. Кременчук 2012, С. 57-63.
Протокол № 1281 від 08 жовтня 2012 р. «приймальних випробувань вагона міжрегіонального двосистемного електропоїзда моделі 62-7066 (ходових динамічних, ходових міцносних, визначення показників вібрації, плавності руху та власної частоти вигинних коливань кузова)». ДП «УкрНДІВ», м. Кременчук 2012. С. 20.
СОУ МПП 45.060-204:2007 «Вагони пасажирські. Плавність руху. Методи визначення». Міністерство промислової політики України. 2007. С. 12.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ліцензійні умови: Це стаття з відкритим доступом, поширювана за умовами Ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє необмежено використовувати, розповсюджувати та відтворювати на будь-якому носії за умови представлення автора та джерела оригіналу.