Study of the liquid iron load flows management efficiency by the delivery process imitation modelling

Authors

  • S. Turpak
  • Y. Zavalna
  • S. Gritcay
  • A. Pilikina

DOI:

https://doi.org/10.32703/2617-9040-2019-34-2-6

Keywords:

cast iron, ladle, cargo flow, pouring machine, simulation, simulation model, experiment, factor, analysis

Abstract

Based on the analysis of the work of metallurgical enterprises, it is found that practically all the amount of liquid iron goes to the steel workshop, which ensures the use of more high-tech technologies, which should provide more profit from the sale of products.  In such circumstances, it is not sensible to elaborate transportation processes to other units when developing simulation models.  It is noted that in the conditions of the market, caused by the change in demand, prices for different types of metal products, there may be a need to change the balance of distribution of freight flows of iron to the points of merger.  The actual issue of taking into account in the simulation model of all transportations with equally high level of detail is determined.  Therefore, the structure of this model has been redesigned and refined, taking into account the work of transport in the blast furnace department.  The intensity of cast iron production was set in the model as per the schedule.  The design of the experiment is aimed at investigating the effectiveness of various options for transport technologies for the delivery of cast iron at the points of merger of ladles.  A factor experiment on a simulation model was performed and the influence on the locomotive utilization rate of the choice of blast furnaces from which cast iron was directed to the pouring machines was determined.  Simulation and analysis of the results was performed to determine the most efficient transport technology of the blast-furnace rail area operation in the transportation of liquid iron.

References

Парунакян, В. Э., Маслак А. В. Повышение эффективности управления производственно-транспортной системой металлургических предприятий. Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля, 2017. Вип. 3 (233). С. 125–131.

Парунакян, В. Э., Маслак А. В. Повышение эффективности взаимодействия производства и транспорта в процессе материалодвижения металлургических предприятий. Вісник Приазов. держ. техн. ун-ту, 2017. Вип. 35. С. 237–244.

Турпак, С. М. Логістичні системи управління залізничним транспортом металургійних підприємств, 2015. С. 264.

Турпак, С. М., Грицай С. В., Острогляд О. О. Розробка мікрологістичної системи доставки готової продукції металургійних підприємств залізничним транспортом. Східно-Європейський журнал передових технологій, 2014. Вип. 5. С. 10–18.

Лащеных, А. А., Турпак С. Н., Грицай С. В. Логистическое представление процессов движения материальных ресурсов. Национальная ассоциация ученых, 2015. Вип. 2 (7). С. 91–95.

Turpak, S. M. Intelligent control system of railway transport at metallurgical plants. Commission of motorization and energetics in agriculture, 2015. Vol. 15. No.4. P. 53–60.

Turpak, S., Gritcay S., Ostrohlyad E. Logistics of raw materials supply for the ferroalloy industry. Metallurgical and Mining Industry, 2016. No.10. P. 16–23.

Турпак, С. М. Удосконалення методу імітаційного моделювання вхідних вагонопотоків металургійних підприємств. Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля, 2015. Вип. 1. С. 51–56.

Козаченко, Д. М., Вернигора Р. В., Коробйова Р. Г. Програмний комплекс для імітаційного моделювання роботи залізничних станцій на основі добового плану-графіка. Залізничний транспорт України, 2008. Вип. 4. С. 18–20.

Імітаційне моделювання масових перевезень готової продукції металургійних підприємств автомобільним транспортом / Г. Ф. Бабушкін та ін. Металлургическая и горнорудная промышленность, 2014. Вип. 3. С. 123–125.

Development of mathematical models for planning the duration of shunting operations / A. Lashenyh and others. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2016. No. 5/3 (83). P. 40–46.

The effect of methods of eliminating spikes in the time series of freight flows on their statistical characteristics / S. Gritcay and others. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2017. No. 1/3 (85). P. 33–39.

Оптимізація графіків внутрішніх залізничних перевезень металургійного підприємства / С. М. Турпак та ін. Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля, 2017. Вип. 3. С. 199–205.

Logistic technology to deliver raw material for metallurgical production / S. Turpak and others. Scientific Bulletin of National Mining University, 2018. No. 1. P. 162–169.

Turpak, S., Taran I., Ostrohliad O. Improvement of a system controlling a process of railcars unloading in the context of changes in temperature mode while operating. Radio Electronics, Computer Science, Control, 2018. No. 1. P. 183–191.

Єремєєв, В. С., Ракович Г. М. Теорія планування та обробки експерименту, 2012. С. 92.

Published

2019-12-26

How to Cite

Turpak, S., Zavalna, Y., Gritcay, S., & Pilikina, A. (2019). Study of the liquid iron load flows management efficiency by the delivery process imitation modelling. Transport Systems and Technologies, (34), 230–241. https://doi.org/10.32703/2617-9040-2019-34-2-6