ПЕРСПЕКТИВНІ ЕЛЕКТРОМЕХАНІЧНІ АМОРТИЗАТОРИ

Ключові слова: електромеханічний амортизатор, рекуперація, нахил кузова, електрорухомий склад, коливання.

Анотація

Стаття розглядає питання системи ходової частини швидкісного електропоїзда з нахилом кузова та системою рекуперації коливань. Авторами було розглянуто основні системи  підвішування кузова електропоїзда, які використовуються на даний момент. Була висунута основна проблематика цих систем підвішування. Приділяється увага використанню пневморесорного підвішування. Розглянуто люлечне підвішування електровоза ВЛ80, та конструкція самого візка. Визначені основні критерії оцінки ефективності перспективних електромеханічних амортизаторів за якими проводиться порівняльна характеристика. У статті охарактеризовано перспективний електромеханічний амортизатор на базі синхронного лінійного двигуна, який може забезпечити як нахил кузова, так і гасіння та рекуперацію коливань. Розглянута функціональна схема керування двома синхронними лінійними двигунами, які встановлені на одному візку. Описана робота системи керування синхронними лінійними двигунами. Описана конструкція лінійного двигуна постійного струму з постійними магнітами. Розглянута функціональна схема керування двома лінійними двигунами постійного струму з постійними магнітами. Приведена конструкція електромеханічного амортизатора компанії «Bose». Проведена порівняльна характеристика трьох перспективних електромеханічних амортизаторів за шістьма критеріями. Зроблено висновки та обрано електромеханічний амортизатор, який забезпечує основні потреби рухомого складу.

Посилання

ЛІТЕРАТУРА

Омельяненко В.И., Любарский Б.Г., Якунин Д.И. Моделирование механизма наклона кузова с приводом на базе линейного электродвигателя // Залізничний транспорт України. 2011. № 2. С. 48-52.

Єріцян Б. Х. Синтез комбінованої системи нахилу кузова швидкісного електричного рухомого складу : дис. Багіша Хачиковича Єріцяна д-ра технічних. наук : 05.22.09 / Нац. техн. ун-т "Харків. політехн. ін-т", Харків, 2016. 189 с.

O. Demydov, B. Liubarskyi, V. Domanskyi, M. Glebova, D. Iakunin, A. Tyshchenko. Determination of optimal parameters of the pulse width modulation of the 4qs transducer for electriс rolling stock // Eastern-European Journal of Enterprise Technologies ISSN 1729-3774, 2018, P. 29-38. DOI: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.143789.

B. Liubarskyi, N. Lukashova, O. Petrenko, T. Pavlenko, D. Iakunin, S. Yatsko, Y. Vashchenko. Devising a procedure to choose optimal parameters for the electromechanical shock absorber for a subway car // Eastern-European Journal of Enterprise Technologies ISSN 1729-3774, 2019, P. 16-25. DOI: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.176304

M. Yu. Zalogin, B. A. Lyubarsky, S. N. Shuklinov, N. G. Mikhalevich, D. N. Leontiev. Study of Proportional Pressure Modulator on the Basis of Electromagnetic-Type Linear Motor // Наука и техника. 2018. №5. С. 440-446. DOI: https://doi.org/10.21122/2227-1031-2018-17-5-440-446.

B. Liubarskyi, N. Lukashova, O. Petrenko, B. Yeritsyan, Y. Kovalchuk, L. Overianova. Procedure for modeling dynamic processes of the electromechanical shock absorber in a subway car // Eastern-European Journal of Enterprise Technologies ISSN 1729-3774, 2019, P. 44-52. DOI: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.181117.

P. Karimi Eskandary, A. Khajepour, A. Wong, M. Ansari. Analysis and optimization of air suspension system with independent height and stiffness tuning // International Journal of Automotive Technology, Vol. 17, No. 5, 2018, P. 807−816. DOI: https://doi.org/10.1007/s12239−016−0079−9.

Якунин Д.И., Ерицян Б.Х., Шаповалов Д.Ю. Развитие имитационного моделирования электромеханической системы привода наклона кузовов // Вісник Національного технічного університету ―Харківський політехнічний інститут‖. 2012. № 20. С. 98–103.

Lei Zuo. Design and characterization of an electromagnetic energy harvester for vehicle suspensions // Smart Materials and Structures. 2010. №19. P. 1–11.

Сергиенко А.Н., Любарский Б.Г., Самородов В.Б. Анализ конструкций электромеханических преобразователей и выбор схемы электроамортизатора неподрессоренных масс транспортного средства // Сб. науч. тр. ХНАДУ «Автомобильный транспорт». 2012. № 31. С. 18–25.

Сердобинцев Е.В., Йе Вин Хан. Вертикальные колебания метровагона с пневмоподвешиванием // Мир транспорта. 2013, № 2. С. 78–84. 18. Bart L.J. Gysen, Tom P.J. van der Sande, Johan J.H. Paulides and Elena A. Lomonova. Efficiency of a Regenerative Direct-Drive Electromagnetic Active Suspension // IEEE Transactions on Vehicular Technology. 2011, № 60 (4), P. 1384–1393. DOI: https://doi.org/10.1109/tvt.2011.2131160

Kolpakhch’yan, P. G., Shcherbakov, V. G., Kochin, A. E., Shaikhiev, A. R. Sensorless control of a linear reciprocating switchedreluctance electric machine // Russian Electrical Engineering. 2017. № 88 (6). P. 366–371. DOI: https://doi.org/10.3103/s1068371217060086.

Y. Xu, J. Zhao, J. Huang. Multiple Linear Motor Control System Based on FPGA // 17th International Conference on Electrical Machines and Systems (ICEMS) : Hangzhou, Oct. 22-25, 2014, China. P. 2327-2331.

Kimura F., Yamamoto A., Higuchi. FPGA implementation of a signal synthesizer for driving a high-power electrostatic motor // Industrial Electronics (ISIE). 2011. P. 1295-1300.

REFERENCES

Omelyanenko V.I., Lyubarsky B.G., Yakunin D.I. (2011). Modelirovaniye mekhanizma naklona kuzova s privodom na baze lineynogo elektrodvigatelya [Modeling of the body tilt mechanism with a drive based on a linear electric motor]. Zaliznychnyy transport Ukrayiny – Railway transport of Ukraine, 2, 48–52 [in Russian].

Yeritsyan B.H. (2016). Syntez kombinovanoyi systemy nakhylu kuzova shvydkisnoho elektrychnoho rukhomoho skladu [Synthesis of the combined body tilt system of high-speed electric rolling stock]. Doctor’s thesis. Kharkiv: NTU "KhPI" [in Ukrainian].

O. Demydov, B. Liubarskyi, V. Domanskyi, M. Glebova, D. Iakunin, & A. Tyshchenko (2018). Determination of optimal parameters of the pulse width modulation of the 4qs transducer for electriс rolling stock. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies ISSN 1729-3774, 29-38. DOI: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.143789.

B. Liubarskyi, N. Lukashova, O. Petrenko, T. Pavlenko, D. Iakunin, S. Yatsko, & Y. Vashchenko (2019). Devising a procedure to choose optimal parameters for the electromechanical shock absorber for a subway car. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies ISSN 1729-3774, 16-25. DOI: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.176304

M. Yu. Zalogin, B. A. Lyubarsky, S. N. Shuklinov, N. G. Mikhalevich, & D. N. Leontiev (2018). Study of Proportional Pressure Modulator on the Basis of Electromagnetic-Type Linear Motor. Science and technology, 5, 440-446. DOI: https://doi.org/10.21122/2227-1031-2018-17-5-440-446.

B. Liubarskyi, N. Lukashova, O. Petrenko, B. Yeritsyan, Y. Kovalchuk, & L. Overianova (2019). Procedure for modeling dynamic processes of the electromechanical shock absorber in a subway car. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies ISSN 1729-3774, 44-52. DOI: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.181117. 7. P. Karimi Eskandary, A. Khajepour, A. Wong, M. Ansari (2018). Analysis and optimization of air suspension system with independent height and stiffness tuning. International Journal of Automotive Technology, 5, 807−816. DOI: https://doi.org/10.1007/s12239−016−0079−9.

Yakunin D.I., Yeritsyan B.H., Shapovalov D.Yu. (2012). Razvitiye imitatsionnogo modelirovaniya elektromekhanicheskoy sistemy privoda naklona kuzovov [Development of simulation modeling of the electromechanical system of the drive of an inclination of bodies]. Visnyk Natsionalʹnoho tekhnichnoho universytetu "Kharkivsʹkyy politekhnichnyy instytut" – Bulletin of National technical university "Kharkiv polytechnic institute", 20, 98–103 [in Russian].

Lei Zuo (2010). Design and characterization of an electromagnetic energy harvester for vehicle suspensions. Smart Materials and Structures, 19, 1–11.

Sergienko A.N., Lyubarskiy B.G., Samorodov V.B. (2012). Analiz konstruktsiy elektromekhanicheskikh preobrazovateley i vybor skhemy elektroamortizatora nepodressorennykh mass transportnogo sredstva [Analysis of the designs of electromechanical converters and the choice of the electric shock absorber circuit for the unsprung masses of the vehicle]. Sb. nauch. tr. KHNADU "Avtomobil'nyy transport" – Col. scientific. tr. KhNAHU "Automobile transport", 31, 18–25 [in Russian].

Serdobintsev, E. V., Ye Win Han (2013). Vertikal'nyye kolebaniya metrovagona s pnevmo podveshivaniyem [Vertical Oscillations of the Metro Wagon with Pneumatic Suspension]. Mir transporta – World of transport, 2, 78–84 [in Russian]. 1. Bart L.J. Gysen, Tom P.J. van der Sande, Johan J.H. Paulides and Elena A. Lomonova (2011). Efficiency of a Regenerative Direct-Drive Electromagnetic Active Suspension. IEEE Transactions on Vehicular Technology, 60 (4), 1384–1393. DOI: https://doi.org/10.1109/tvt.2011.2131160.

Kolpakhch’yan, P. G., Shcherbakov, V. G., Kochin, A. E., Shaikhiev, A. R. (2017). Sensorless control of a linear reciprocating switchedreluctance electric machine. Russian Electrical Engineering, 88 (6), 366–371. DOI: https://doi.org/10.3103/s1068371217060086.

Y. Xu, J. Zhao, J. Huang (2014). Multiple Linear Motor Control System Based on FPGA. 17th International Conference on Electrical Machines and Systems (ICEMS). (pp. 2327-2331). Hangzhou.

Kimura F., Yamamoto A., Higuchi (2011). FPGA implementation of a signal synthesizer for driving a high-power electrostatic motor. Industrial Electronics (ISIE), 1295-1300.

Опубліковано
2021-12-17
Розділ
Техніка і технології