ДО ПИТАННЯ ВИЗНАЧЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ МОДЕРНІЗАЦІЇ ЕЛЕКТРОПОЇЗДІВ

Ключові слова: моторвагонний рухомий склад, електропоїзд, модернізація, ремонт, обслуговування, ефективність, експлуатаційні витрати, залишковий період експлуатації.

Анотація

У статті викладено результати розробки методологічного підходу до визначення складових ефективності модернізації моторвагонного рухомого складу на прикладі використання буксових вузлів з підшипниками нового покоління.
Проаналізовано чинники, що впливають на величину додаткових капітальних витрат на здійснення модернізації електропоїздів удосконаленими буксовими вузлами. Показано, що додаткові капітальні вкладення обумовлені витратами на науково-дослідницькі і дослідно-конструкторські роботи, які пов’язані з модернізацією електропоїздів, а також витратами на придбання та обладнання електропоїзда буксовими вузлами нового покоління взамін базових.
Запропоновано розрахунок річних експлуатаційних витрат на роботу електропоїзда адаптувати до умов конкретного маршруту, що ним обслуговується, та до існуючої системи утримання моторвагонного рухомого складу в технічно справному стані. При цьому виконано розрахунок експлуатаційних показників використання електропоїзда на маршруті. Проаналізовано вплив модернізації електропоїзда на зміну річних експлуатаційних витрат господарства приміських залізничних перевезень. Визначена середньорічна економія експлуатаційних витрат на ремонт та обслуговування буксових вузлів нового покоління в розрахунку на один електропоїзд серії ЕПЛ9т та дисконтований економічний ефект від модернізації за залишковий період експлуатації електропоїзда. Встановлено, що період повернення додаткових капітальних вкладень не перевищує 5,5 років.
Запропонована науково-практична процедура визначення складових ефективності дозволяє науково обґрунтувати доцільність модернізації електропоїздів буксовими вузлами нового покоління з урахуванням залишкового періоду їх експлуатації.

Посилання

Krystopchuk, M. YE., & Lobashov, O. O. (2012). Prymisʹki pasazhyrsʹki perevezennya Suburban passenger transportation. Kharkiv: NTMT [in Ukrainian].

Doda, K. C. Reforma prymisʹkykh pasazhyrsʹkykh zaliznychnykh perevezenʹ i rozvytok rehioniv Reform of suburban passenger rail transportation and development of regions. (2019). Sayt zhurnalu "Tsentr transportnykh stratehiy" Site of the magazine "Center of Transport Strategies". Retrieved from https://cfts.org.ua/blogs/reforma_primiskikh _pasazhirskikh_zaliznichnikh_perevezen i rozvitok regioniv_431 [inUkrainian]

Eytutis, H. D. (2010) Stratehiya reformuvannya zaliznytsʹ Ukrayiny na osnovi rehionalizatsiyi transportnoho obsluhovuvannya The strategy of reforming the railways of Ukraine based on the regionalization of transport services.

Doctor’s thesis. / Kyyiv: Rada po vyvchennyu produktyvnykh syl Ukrayiny NAN Ukrayiny [in Ukrainian].

Dykanʹ, V. L., & Elahyn, Yu. V. (2016). Perspektyvy finansuvannya prymisʹkykh pasazhyrsʹkykh perevezenʹ v umovakh aktsionuvannya zaliznychnoho transportu Prospects for financing suburban passenger transport in conditions of shareholding of railway transport. Naukovyy visnyk Mizhnarodnoho humanitarnoho universytetu – Scientific Bulletin of the International Humanitarian University, 4, 46-48 [in Ukrainian].

Yanovsʹkyy, P. O., Hudkova V. P., & Hudkov O. M. (2005). Transportne zabezpechennya naselennya u prymisʹkomu spoluchennya Transport provision of the population in suburban traffic. Zbirnyk naukovykh pratsʹ Kyyivsʹkoho universytetu ekonomiky i tekhnolohiy transportu. Ser. Ekonomika i upravlinnya – Collection of scientific papers of the Kyiv University of Economics and Transport Technologies. Ser. Economics and management. 7, 105-113 [in Ukrainian].

Yanovsʹkyy, P. O., Hudkova V. P., & Hudkov O. M. (2006). Faktory rozvytku prymisʹkykh perevezenʹ na zaliznychnomu transporti Development factors of suburban transportation by rail transport Zbirnyk naukovykh pratsʹ Kyyivsʹkoho universytetu ekonomiky i tekhnolohiy transportu. Ser. Problemy pidvyshchennya efektyvnosti infrastruktury – Collection of scientific papers of the Kyiv University of Economics and Transport Technologies. Ser. Problems of improving infrastructure efficiency, 12, 173-177 [in Ukrainian].

Balaka, Ye. I., Zorina, O. I., Kolesnykova, N. M., & Pysarevsʹkyy I. M. (2005). Otsinka ekonomichnoyi dotsilʹnosti investytsiy v innovatsiyni proekty na transporti Assessment of the economic feasibility of investments in innovative transport projects. Kharkiv: UkrDAZT,210 [in Ukrainian].

Barash, Yu. S., & Snachov, M. P., &Matusevych, O. O., & Kravchenko KH. V. (2014). Metodychnyy pidkhid shchodo vyznachennya efektyvnosti funktsionuvannya okremoho prymisʹkoho pasazhyrsʹkoho poyizda A methodical approach to determining the effectiveness of the functioning of a separate suburban passenger train. Zbirnyk naukovykh pratsʹ Dnipropetrovsʹkoho natsionalʹnoho universytetu zaliznychnoho transportu imeni V. Lazaryana «Problemy ekonomiky transportu» – Collection of scientific works of the Dnipropetrovsk National University of Railway Transport named after V. Lazaryan "Problems of transport economy", 7, 88-100 [in Ukrainian].

Zhemerov H. H., & Kholod O. Y. (2012). Puty modernyzatsyy system élektrosnabzhenyya metropolytena Ways of modernization of metro power supply systems. Tekhnichna elektrodynamika. Temat. vyp. "Sylova elektronika ta enerhoefektyvnistʹ" – Technical electrodynamics. Subject. issue "Power electronics and energy efficiency", 1. 27-35 [in Ukrainian].

Hetʹman, H. K., &Marykutsa S. L. (2017). Vybor ratsyonalʹnykh parametrov nomynalʹnoho rezhyma élektropoezdov s asynkhronnym tyahovym pryvodom Selection of rational parameters of the nominal mode of electric trains with asynchronous traction drive. Nauka ta prohres transportu. Visnyk Dnipropetrovsʹkoho natsionalʹnoho universytetu zaliznychnoho transport – Science and progress of transport. Bulletin of the Dnipropetrovsk National University of Railway Transport, 3 (69). 65-74. [in Ukrainian].

Get'man, G. K. (2008). Nauchnyye osnovy opredeleniya ratsional'nogo moshchnostnogo ryada tyagovykh sredstv zheleznodorozhnogo transporta. Scientific bases for determining the rational power range of traction means of railway transport Dnípropetrovs'k: DNUZT ím. akad. V. Lazaryana, 444 [in Ukrainian].

Konstruktsiya osevykh podshipnikov eksperimental'nogo vysokoskorostnogo poyezda Star-21 The design of axial bearings of the experimental high-speed train Star-21 (1996). Zheleznyye dorogi mira – Railways of the world, 7, 21-24 [in Russian]

Ioannides, E., Bergling, G., & Gabelli, A. (2001). The SKF formula for rolling bearing life. Evolution, 1, 25-28.

Tarawneh, C. M., Sotelo, L., Villarreal, A. A., de los Santos, N., Lechtenberg, R. L., & Jones, R. (2016, April). Temperature profiles of railroad tapered roller bearings with defective inner and outer rings. In ASME/IEEE Joint Rail Conference (Vol. 49675, p. V001T06A018). American Society of Mechanical Engineers. https://doi.org/10.1115/JRC2016-

Lima JD (2020) Residual service life prognostic models for tapered-roller bearings. Master’s Thesis, University of Texas Rio Grande Valley, 62/

Polozhennya pro planovo-poperedzhuvalʹnu systemu remontu i tekhnichnoho obsluhovuvannya tyahovoho ta motorvahonnoho rukhomoho skladu (elektrovoziv, teplovoziv, elektro- ta dyzelʹ- poyizdiv). (2015) zatv. Nakazom Ukrzaliznytsi 429-TS/OD vid 15.10.2015 r. – Kyyiv, 45.

Опубліковано
2022-12-29
Розділ
Техніка і технології

##plugins.generic.recommendByAuthor.heading##