АНАЛІЗ ДОСЛІДЖЕНЬ ВПЛИВУ ПАРАМЕТРІВ ПОВЕРХНІ КОЛЕСА ТА ЗНАЧЕННЯ ТВЕРДОСТІ НА ВЗАЄМОДІЮ З КОЛІЄЮ
Анотація
Для підготовки та під час виконання роботи були проведені експериментальні та теоретичні дослідження щодо впливу стану профілю поверхні кочення колісної пари на рівень сил взаємодії між елементами рейкової колії та рухомого складу в експлуатації на залізницях України. Отримали подальший розвиток підходи до моделювання впливу профілю поверхні катання колісних пар на стійкість руху колісної пари та силову взаємодію з рейковою колією. Виконані експериментальні дослідження зносу поверхні катання колісних пар рухомого складу, досліджено інтенсивність їхнього зносу залежно від пробігу локомотива. Проаналізовані дослідження впливу
технічних характеристик твердості при взаємодії рейки та колеса і їхнього впливу на термін експлуатації на залізницях України. Після початку експлуатації колісних пар з збільшеним значенням твердості порушилося оптимальне співвідношення твердості рейкової і колісної сталі. З різних джерел щодо взаємодії рейки та колеса відомо, що кращу зносостійкість в парі тертя виявляють метали з приблизно однаковою твердістю. На основі отриманих даних проведений їхній аналіз з розробкою рекомендацій щодо подальшої експлуатації.
Посилання
Demchenko, V.O. (2015). Theoretical studies and calculations of the forces of interaction between the track and the wheels of the rolling stock with different degrees of wear Bulletin of the Pryazovsky State Technical University: coll. of science Ave, 30(12), 51-64 [in Ukrainian].
Demchenko V.O. (2014). Vpluv profile kolisnogo bandagy na sulovy vzaemodiu z reukovou kolieu [Influence of a profile of a wheel bandage on force interaction with a rail track]: dis. … Candidate’s thesis : Kyiv: DUIT [in Ukrainian].
Venediktov, A. Z, Dyomkin, V. N., & Dokov, V. S. (2003). Yzmerenye parametrov kolesnыkh par podvyzhnoho sostava vo vremia dvyzhenyia [Measuring the parameters of wheelsets of rolling stock during movement]. Zheleznyye dorohy myra - Railways of the world, 9, 33-36 [in Russian].
Demchenko, V.O., & Demchenko, O.V (2018). Vplyv stany poverhnikolisnoy paru na stiukist ruhu. Collection of scientific works part 1 Peryaslav-Khmelnytsky October 2018 "Current scientific research in the modern world, 10(42), 71-76 [in Ukrainian].
Demchenko V.O., Нulak S.O., Demchenko O.V., & Zayka D.O. (2022). Vplyv profiliu kolesa ta tverdosti na stiikist kolii z riznymy konstruktsiiamy skriplen [Effect of wheel profile and hardness on track stability with different binding designs]. Zbirnyk naukovykh prats derzhavnoho universytetu infrastruktury ta tekhnolohii seriia «transportni systemy i tekhnolohii». Kyiv DUIT - Collection of scientific works of the State University of Infrastructure and Technologies, series "transportation systems and technologies", Kyiv DUIT, 39, 5-12. [in Ukrainian]. https://doi.org/10.32703/2617-9040-2022-39.
Lazernyu profilometr poverhnosti kataniya kolesnyh par [Laser profilometer of the rolling surface of wheelsets] riftek. com/ru. Retrieved https://riftek. com/ru/ roducts/~show/equipment/ railway-devices/railway-wheel-profile-gauge-ikp [in Russian].
Verbitskii, V., Novak, А., & Danilenko, Е. (2007). Vvedenie v teoriyu ustoichivosti kolesnykh ekipazhey i relsovogo puti: Monografiya / V. Verbitskii, A. E. M. Sitazh. – Katovitse – Kiev (Polsha - Ukraine) 2006 – 2007. – Donetsk: «Veber» (Donetskoe otdelenie), 255. [in Russian].
Slobodyanyuk M., & Gorobchenko O.(2020) Structural analysis of territorial transport systems based on classification methods. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1(4(103)), 23–32. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.194158.
Moiseyenko K.V., Suslov V.M., & Taturevych A.A. (2017). Obgryntyvanny neobhidnosti skasyvanny obmegenny zastosyvanny skriplenny tupy KPP-5 za kryteriem vantagonaprugenosti. Railway transport of Ukraine: a scientific and practical journal, 2, 55–64. http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe? I21DBN=LINK &P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=ZTU_2017_2_11
Demchenko V.O., & Demchenko O.V.(2021) Vplyv spivvidnohenny tverdosti na tehnichni xarakterustuku paru «koleso-reyka» [Influence of hardness ratio on technical characteristics of wheel-rail interaction]. Aktualnie yauchnie issledovaniya v sovremennom nauchnom mire – Actual scientific research in the modern scientific world, 7, 150-150 [in Ukrainian].
Demchenko V.O., & Demchenko O.V. (2018) Eksperementalni doslidgennya pozdovgnoistiykosti reykovix plitey z riznumu konstrukciyamu reikovuh skriplen [Experimental studies of the longitudinal stability of rail slabs with different designs of rail fasteners]. Aktualnie yauchnie issledovaniya v sovremennom nauchnom mire – Actual scientific research in the modern scientific world, 5, 70-79 [in Ukrainian].
Boyko, V.D., Potapov, D.M., Molchanov, V.M., Demchenko, V.O., & Demchenko, O.V., Diagnostika ta eksperementalni doslidjenny stiukosti z vukorustannym riznuh tupiv skriplenny. Collection of scientific works of the Ukrainian State University of Railway Transport. Kharkiv, 198, 100-110. https://scholar.google.com.ua.
Demchenko, V.O. (2014). Profile kolisnogo bandagy na sulovy vzaemodiu z reukovou kolieu [Influence of a profile of a wheel bandage on force interaction with a rail track]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv: DUIT [in Ukrainian].
Demchenko, V.O., & Demchenko, O.V. (2021, May) Doslidjenny vpluvy tverdosti na tehnschns harakterustuku vzaemodii paru «коleso-reuka» Fundamental and applied research in the modern world Proceedings of X International Scientific and Practical Conference Boston, USA 12-14 May 2021. (pp. 283-287). https://sci-conf.com.ua/
Horobchenko, О., Demchenko, V., & Demchenko, O. (2022, October). Simulation of the influence of the rolling surface profile on the stability of wheel pair movement on the railway track. Тransport means 2022 Sustainability: Research and Solutions Рroceedings of the 26th international scientific conference part ІІ October 05-07 , 2022 Online Conference – Kaunas, Lithuania. (pp. 854-861).https://drive.google.com/file/d/1kKuIIReu3vr1wV0qYpQXK0V8Ez8Dxfhm/view

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ліцензійні умови: Це стаття з відкритим доступом, поширювана за умовами Ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє необмежено використовувати, розповсюджувати та відтворювати на будь-якому носії за умови представлення автора та джерела оригіналу.