ДОСЛІДЖЕННЯ ОБРОБКИ ІНТЕРМОДАЛЬНИХ ТРАНСПОРТНИХ ОДИНИЦЬ В КОНЦЕПЦІЇ «SINGLE WINDOW»
Анотація
У статті розглядаються операції, які відбуваються на морському контейнерному терміналі в контексті єдиної системи обміну інформації між учасниками інтермодального перевезення вантажів. Дослідження ставить на меті формалізацію процесу обробки вантажів на контейнерному терміналі морського порту через апарат темпоральної логіки, який дозволяє розподілити процеси, необхідні для оформлення вантажних партій на терміналі морському порту, відповідно до причинно-наслідкових зав’язків в часі. Актуальність роботи пояснюється стрімким розвитком контейнеризації, загальним зростанням попиту на перевезення в інтермодальних транспортних одиницях з боку вантажовласників. Важливість дослідження також пояснюється неможливістю обробки інтермодальних одиниць спеціалізованими контейнерними терміналами внаслідок військової агресії і необхідністю транспортного забезпечення потреб країни через неспеціалізовані порти із слабкою автоматизацією процесів обробки вантажів. Доцільність впровадження систем «single window» для інтермодальних перевезень підтверджується складністю таких систем транспортування: наявністю декількох видів транспорту, вимогою високого ступеня інтеграції учасників перевезень, жорсткими обмеженнями за часом. Практичне значення представленої формалізації надає уяву про алгоритм обробки вантажів, сприяє якісній постановці завдання на проєктування програмних рішень з обміну інформацією на контейнерних терміналах, які скорочують процес обробки вантажів шляхом спрощення документообігу.
Посилання
Shramenko, N. Yu., & Orda, O. O. (2016). Formalizatsiia protsesu vzaiemodii subiektiv transportnoho rynku pry intermodalnykh konteinernykh perevezenniakh [Formalization of the process of interaction of transport market subjects in intermodal container transportation]. Suchasni tekhnolohii v mashynobuduvanni ta transporti - Modern technologies in mechanical engineering and transport, 2, 167-174. [in Ukrainian].
Koskina, Y. (2019). Formalizovanyi opys protsesu zaluchennia sudna dlia perevezennia vantazhu [A formalized description of the process of engaging a vessel for cargo transportation]. Transportni systemy i tekhnolohii - Transport systems and technologies, 34, 267-279. https://doi.org/10.32703/2617-9040-2019-34-2-9 [in Ukrainian].
Kirillova, Y., & Malaksiano, M. (2017). Substantiation of structure of the port handling equipment fleet based on a multicriteria approach. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5(3(89), 52–59. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.111971.
Nahornyi, Ye. V., Naumov, V. S., & Litvinova, Ya. V. (2016). Imitatsiina model protsesu funktsionuvannia multymodalnoho transportnoho vuzla [Simulation model of the multimodal transport hub operation process]. Avtomobil i elektronika. Suchasni tekhnolohii - Car and electronics. Modern technology, 9, 80-89. [in Ukrainian].
Naumov, V. Nagornyi, Ie. & Litvinova, Ya. (2015). Model of multimodal transport node functioning. Archives of Transport, 36, 43-54. https://doi.org/110.5604/08669546.1185202.
Kichkin, О., & Kichkina, О. (2021). Imitatsiine modeliuvannia ta analitychne doslidzhennia eksportnoho zernovoho terminalu morskoho portu [Simulation modeling and analytical study of a seaport export grain terminal]. Transportni systemy i tekhnolohii - Transport systems and technologies, 36, 94-103. https://doi.org/10.32703/2617-9040-2020-36-10 [in Ukrainian].
Voorde, E. V. D., & Vanelslander, T. (2009). Market power and vertical and horizontal integration in the maritime shipping and port industry. OECD/ITF Joint Transport Research Centre Discussion Papers, 2, 5-28. https://doi.org/10.1016/j.tre.2017.12.010.
Tan, Z., Meng, Q., Wang, F., & Kuang, H. (2018), Strategic integration of the inland port and shipping service for the ocean carrier, Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review, 110, 90-109 https://doi.org/10.1016/j.tre.2017.12.010.
Gekara, V. O., & Nguyen, X. V. T. (2020). Challenges of implementing container terminal operating system: The case of the port of Mombasa from the Belt and Road Initiative (BRI) perspective. Journal of International Logistics and Trade, 18(1), 49-60
Torlak, I., Tijan, E., Aksentijević, S., & Oblak, R. (2020). Analysis of Port Community System Introduction in Croatian Seaports-Case Study Split. Transactions on Maritime Science, 9(02), 331-341.
Long, A. (2009). Port community systems. World customs journal, 3(1), 63-67.
Wang, F. (2018). Interagency coordination in the implementation of single window: Lessons and good practice from Korea. World Customs Journal, 49.
Peters, H. J. (2001). Developments in global seatrade and container shipping markets: their effects on the port industry and private sector involvement. International Journal of Maritime Economics, 3(1), 3-26. https://doi.org/10.1057/palgrave.ijme.9100003.
Olivier, D., Parola, F., Slack, B., & Wang, J. J. (2007). The time scale of internationalisation: the case of the container port industry. Maritime economics & logistics, 9(1), 1-34. https://doi.org/10.1057/palgrave.mel.9100169.
Satta, G., Parola, F., & Persico, L. (2014). Temporal and spatial constructs in service firms' internationalization patterns: the determinants of the accelerated growth of emerging MNEs. Journal of International Management, 20(4), 421-435. https://doi.org/10.1016/j.intman.2014.05.001
Nakaz Ministerstva infrastruktury Ukrainy Pro zatverdzhennia Pravyl nadannia posluh u morskykh portakh Ukrainy: pryiniatyi 05 cherv. 2013 roku № 348. [Order of the Ministry of Infrastructure of Ukraine on the approval of the Rules for the provision of services in seaports of Ukraine]. (2013, June). Ofitsiinyi visnyk Ukrainy ‒ Official Herald of Ukraine, 65. [in Ukrainian].

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ліцензійні умови: Це стаття з відкритим доступом, поширювана за умовами Ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє необмежено використовувати, розповсюджувати та відтворювати на будь-якому носії за умови представлення автора та джерела оригіналу.