Пошук оптимальної стратерії вантажних операцій навлювального судна за умови постійного збереження його морехідних якостей

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32703/2617-9059-2023-42-1

Ключові слова:

навалювальне судно, морехідна безпека, вантажний план, оптимізація, остійність, міцність судна.

Анотація

Безпека мореплавства є важливим аспектом морської індустрії. Забезпечення параметрів морехідної безпеки судна в допустимих межах на протязі всього рейсу, у тому числі і під час вантажних операцій, є одним із ключових елементів цієї безпеки. Міжнародна морська організація (IMO) розробила конвенції, які встановлюють універсальні вимоги до морехідної безпеки суден. Одна з таких конвенцій - Міжнародна конвенція з безпеки людей на морі (СОЛАС), яка містить вимоги до планування та проведення вантажних операцій з метою забезпечення безпеки судна. СОЛАС вимагає, щоб судновий персонал планував і проводив вантажні операції таким чином, щоб судно завжди відповідало критеріям мореплавства. Для навалювальних суден (балкерів) існують підвищені вимогои шодо морехідної безпеки і на сам перед вони стосуються їх остійності та повздоаньої міцності. Для забезпечення морехідності навалювальних суден суднобудівник розробляє інструкцію зі стандартних варіантів завантаження (Loading Manual) та спеціальні комп'ютерні програми завантаження судна. Ці інструменти дозволяють оцінити параметри морехідності судна залежно від обраного варіанту завантаження. Однак існуюча суднова документація не охоплює всі можливі ситуації завантаження, різноманітність номенклатури вантажів і специфіку майбутнього рейсу. Однак існуюча суднова документація не охоплює всі можливі ситуації завантаження, різноманітність номенклатури вантажів і специфіку майбутнього рейсу. Для ефективного визначення оптимальних варіантів завантаження суден, повинні використовуватись методи, що дозволять автоматично моделювати вантажні операції та оцінювати параметри морехідності судна. Ці методи повині враховувати різноманітні фактори, такі як технічні особливості самого судна, характеристики вантажів та умови рейсу. Метою даної статті є аналіз можливостей визначення допустимих варіантів завантаження навалювального судна, які задовольняють обмеженням, що накладаються параметрами морехідної безпеки, а також формалізація вантажних операцій у вигляді математичної моделі судна та встановлення функціональних зв'язків між параметрами, що впливають на морехідні якості судна. Дотримання параметрів остійності та міцності судна в допустимих межах на всіх етапах його рейсу є критичним для запобігання аваріям та збереження життя та майна на морі.

Посилання

H. J. Pursey. (2007). Merchant ship construction. Glasgow, Brown, Son and Ferguson Ltd., 72-77.

David Peel. (2020). A guide to bulk carrier operations. The Nautical Institute, London,15-24.

I.C. Clark (2011). The management of merchant ship stability, trim & strength. The Nautical Institute of London. 266-270.

SOLAS - International Convention for the Safety of Life at Sea. Соnsolidated Edition. 2014, IMO, London, 2014.

Load Lines. 2005 Consolidated Edition, 3-rd Edition. IMO. London, 2016.

Code of practice for the safe loading and unloading of bulk carriers (BLU Code). IMO. London, 1998.

The International Maritime Solid Bulk Cargoes (IMSBC). 2018 Edition. IMO, London, 2018.

Mark Rowbotham. (2022). Break bulk and cargo management. Lloyd's practical shipping guides. Routledge and CRC Press. 22-24.

Capt. Jack Isbester. (2010). Bulk carrier practice. (2nd ed.). The Nautical Institute, London, 168-169.

David J Eyres, G. J. Bruce. (2012). Ship Construction. (7th ed.). Butterworth-Heinemann, Oxford, 363-370.

David House. (2005). Cargo work for maritime operations. (7th ed.). Butterworth Heinemann. Amsterdam, 100-126.

Gaychenya A. V. (2017). Analitychniy opys zavantagennya sudna za dopomogou metodiv doslidgennya operaciy. [Analytical description of the vessel loading by methods of operations research]. Naukoviy zbirnyk “Sudnovodinnya” [Research journal “Shipping and Navigation”], 42, Odessa, ONMA, 77-85. (In Ukrainian).

Klymenko E.N. (2014). Sistema avtomatyzovanogo kontrolyu vantagnyh operaciy balkera [Bulk carrier’s cargo operations automatic control system]. Naukoviy zbirnyk “Sudnovodinnya” [Research journal “Shipping and Navigation”] 24, Odessa, ONMA, 84-92. (In Ukrainian).

Tsymbal N. N., Vaskov Y. Y. (2004). Formuvannya optimizaciynogo zavdannya provedennya vantagnih operaciy navaluvalnih suden. [Formation of the optimization task of carrying out the loading operations of bulk carriers]. Naukoviy zbirnyk “Sudnovodinnya” [Research journal “Shipping and Navigation”], 7, Odessa, ONMA, 3-10. (In Ukrainian).

Tsymbal N. N., Vaskov Y. Y. (2005). Vybir optymalnogo variantu provedennya vantagnyh operaciy navaluvalnyh suden. [Selection of the best option of cargo operations handling for bulk carriers]. ]. Naukoviy zbirnyk “Sudnovodinnya”” [Research journal “Shipping and Navigation”] 9, Odessa, ONMA, 68-74. (In Ukrainian).

Tsymbal N. N. (2005). Sposib formuvannya etapiv vantagnyh operaciy navalyuvalnyh suden pry netypovyh zavantagennyah. [The method of forming of the cargo operations stages of bulk carriers at non-standard loads]. Metody ta zasoby upravlinnya rozvitkom transportnih system. №9, 160-168. (In Ukrainian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-12

Як цитувати

Bolgov, O. (2023). Пошук оптимальної стратерії вантажних операцій навлювального судна за умови постійного збереження його морехідних якостей. Транспортні системи і технології, (42), 8–17. https://doi.org/10.32703/2617-9059-2023-42-1

Номер

Розділ

Техніка і технології