Evaluating the effectiveness of the operation car repair enterprises

Authors

  • D. Voloshin
  • I. Afanasenko

DOI:

https://doi.org/10.32703/2617-9040-2019-33-1-7

Keywords:

production system, dynamic stability, production efficiency, cars resources, reliability

Abstract

Nowadays, the reliability of production systems for repairing freight cars is unsatisfactory. There is a constant decrease in the parametric characteristics of technological processes by time. As a result of the lack of efficient procedures for rolling stock renewal, insufficient implementation of advanced technologies and approaches to the organization of production, repair of freight cars is characterized by poor quality. Aging of fixed assets of enterprises, which takes place in crisis conditions with the provision of material and financial resources, contributes to the deterioration of the general situation in production.

The most accessible and productive stage of development repair enterprises is the application of approaches to industrial logistics. But they need to maintain production systems at the specified levels of reliability and dynamic stability. Therefore, there is an urgent task of developing a method for evaluating their reliability.

Modern cars repairs relate to a class of complex organizational systems that have variable parametric characteristics in time. The peculiarity of their functioning is the relative impossibility of treating failures in the system of categories "working-faulty" or "workable- unworkable".

The article considers questions of the efficiency evaluation of production systems on the basis of determining the coefficient completeness of the renewal wagon resource. The specified characteristic allows us to determine the real state of the technological system and develop measures to optimize the production space.

References

Кульба В. В., Кононов Д.А., Косяченко С.А., Шубин А.Н. Методы формирования сценариев развития социально-экономических систем. М.: СИНТЕГ, 2004. 400 с.

Кочкаров, А. А., Малинецкий Г.Г. Управление безопасностью и стойкостью сложных систем в условиях внешних воздействий // Проблемы управления. 2005. №5. С. 70-76.

Корнилов, С. Н. Формирование и развитие системы ремонта железнодорожного подвижного состава промышленных предприятий на основе логистических принципов: дис. д-ра. техн. наук. М., 2005. 267 с.

Волошин, Д. І. До питання підвищення надійності роботи виробничих підрозділів підприємств з ремонту вагонів // Зб. наук.праць. Харків: УкрДУЗТ, 2015. Вип.157. С. 128-130.

Wiendahl, H.-P., Hegenscheidt M.. Reliability and Availability of Complex Production Systems. // Published in: E.Kuljanic (Ed.) Advanced Manufacturing Systems and Technology, CISM Courses and Lectures No. 437, Springer Wien New York, 2002, P. 225–232.

Фомін О.В., Гостра А.В. Варіаційне описання конструктивних виконань вантажних вагонів // Збірник наукових праць Державного економіко-технологічного університету транспорту Міністерства освіти і науки України: Серія «Транспортні системи і технології». Київ: ДЕТУТ, 2015. Вип.26-27. С.137–147.

Фомін, О.В. Розробка методики впровадження різних профілів в якості складових елементів несучих систем вантажних вагонів // Вісник Національного технічного університету «ХПІ». Харків. 26ґ2012. С.29-33.

Мороз В.І. Математичний запис задачі оптимізаційного проектування напіввагонів за критерієм мінімальної матеріалоємності // Зб. наук. праць. Харків: УкрДАЗТ, 2009. С. 121 – 131.

Кельріх М. Б. Структурно-функціональне описання конструкції модуля кузова сучасних універсальних напіввагонів // Вісник Східноукраїнського національного університету ім. В. Даля. Луганськ: СНУ ім. В. Даля. 2014. №. 2. С. 210.

Макаренко М. В. Комплексний аналіз економічного ефекту від життєвого циклу сучасного напіввагону //Науково-практичний журнал «Залізничний транспорт України». К.: ДНДЦ УЗ. 2014. №. 5. С. 107.

Мороз В. І. Визначення перспективних напрямків удосконалення конструкції напіввагонів виробництва ДП «Укрспецвагон» // Зб. наук. праць. Харків: УкрДАЗТ. 2008. С. 72-81.

Kelrykh М., Fomin О. Perspective directions of planning carrying systems of gondolas // Scientific and technical journal «Metallurgical and Mining Industry». 2014, No. 6. P.64-67.

Fomin, A. V. The determination of the perspective directions of designing of bearing systems in cargo wagon building // East European journal of advanced technologies. Kharkiv. № 3/7(57), 2012. P. 32-35 - access Mode: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Vejpte_2012_3(7)__9.pdf.

Фомін О.В. Теоретичні основи програмного комплексу визначення та використання математичних моделей складових вантажних вагонів // Науковий журнал «Вісник Кременчуцького національного університету імені Михайла Остроградського». Кременчук: КДПУ, 2013. Вип. 6(83). С. 87-91.

Фомін, О.В. Впровадження круглих труб в несучі системи напіввагонів з забезпеченням раціональних показників міцності // Науковий журнал - «Технологический аудит и резервы производства». Харків, 2015. № 4/1(24). С. 83-89.

Published

2019-06-06

How to Cite

Voloshin, D., & Afanasenko, I. (2019). Evaluating the effectiveness of the operation car repair enterprises. Transport Systems and Technologies, 1(33), 78–85. https://doi.org/10.32703/2617-9040-2019-33-1-7