ТЕХНІКО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНА ОЦІНКА ЗАПРОВАДЖЕННЯ ЕКСПРЕСНОГО РЕЖИМУ РУХУ АВТОБУСІВ НА МІСЬКИХ МАРШРУТАХ м. ДНІПРО

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32703/2617-9040-2022-40-22

Ключові слова:

експресний режим, пасажиропотік, маршрут, перерозподіл кореспонденцій, довжина перегону, наповнення автобусів, швидкість сполучення, транспортні витрати.

Анотація

Робота присвячена розв’язанню актуального наукового завдання щодо обґрунтування раціональних параметрів експресного режиму руху на міських автобусних маршрутах. Цей захід дозволяє скоротити витрати часу пасажирів на пересування, підвищити ступінь використання транспортних засобів, сприяє суттєвому скороченню витрат на паливо та зниженню кількості шкідливих викидів в атмосферу міста. Аналіз існуючих методів та підходів до організації експресного режиму руху автобусів у міському сполученні дозволив встановити, що вони не повною мірою враховують зацікавленості усіх учасників перевізного процесу або мають вузьку область застосування. Саме ці факти суттєво обмежують широке впровадження експресного режиму, незважаючи на його значний потенціал щодо підвищення ефективності міських пасажирських перевезень.
Встановлено умови доцільності впровадження експресного режиму руху автобусів на міських маршрутах, виходячи з параметрів пасажиропотоку. Розроблений метод формування переліку зупинних пунктів, що мають обслуговуватись автобусами, які працюють у експресному режимі руху, враховує нерівномірність пасажиропотоку та відповідно інтервалів руху автобусів протягом доби. Розроблений метод визначення раціональних параметрів експресного режиму руху на міських автобусних маршрутах, виходячи з економічних, соціальних та екологічних показників ефективності перевізного процесу враховує динамічний розподіл пасажирських кореспонденцій між звичайним та експресним маршрутом залежно від кількості автобусів і переліку зупинних пунктів експресного маршруту. Була виконана техніко-експлуатаційна оцінка запровадження експресного режиму руху автобусів на міському маршруті №70 м. Дніпро.

Посилання

Taran, I. O., & Lytvyn V. V. (2019). Metodyka rozrakhunku ta otsinka efektyvnosti kombinovanoho rezhymu rukhu na miskomu avtobusnomu marshruti. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho avtomobilno-dorozhnoho universytetu, 85. 93–106.

Taran I., & Lytvyn V. (2018). Determination of rational parameters for urban bus route with combined operating mode. Transport Problems, 13(4), 157–171.

Bus Rapid Transit.(2003). Vol. 1: Case Studies in Bus Rapid Transit: Transportation research board. Washington.

Buses with High Level of Service. (2011). Fundamental characteristics and recommendations for decision-making and research. Results from European cities. European cooperation in science and technology.

Mesjasz-Lech, A. (2014). Development of public transport in the city – a challenge for urban logistics in terms of sustainable development. Forum Scientiae Economic, 2(4), 63–75.

Paulley, N. (2006). The demand for public transport: The effects of fares, quality of service, income and car ownership. Transport Policy, 13(4), 295-306.

Lytvyn ,V.V. (2021). Obgruntuvannia ratsionalnykh parametriv ekspresnoho rezhymu rukhu na miskykh avtobusnykh marshrutakh [Justification of the rational parameters of the express traffic mode on city bus routes]. Candidate’s thesis. Kharkiv [in Ukrainian].

Kontseptsiia rozvytku nazemnoho pasazhyrskoho transportu m. Dnipro na 2017-2020 roky [The concept of the development of ground passenger transport in the city of Dnipro for 2017-2020] [in Ukrainian]. URL: https://www.dropbox.com/s/qbhbgepusn9yl5l/SolutDocument72677.pdf?dl=0.

Pro avtomobilnyi transport [About road transport]. (2006). Zakon Ukrainy vid 23.02.2006 r. № 3492-ІV - Law of Ukraine dated February 23, 2006 No. 3492-IV [in Ukrainian]. URL: http:// https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3492-15#Text.

Vakulenko K. Ye., & Dolia K. V. (2015). Upravlinnia miskym pasazhyrskym transportom. Navch. posibnyk. [Management of urban passenger transport. Training manual]. Kharkiv: KhNUMH im. O. M. Beketova - Kharkiv: KhNUMH named after O. M. Beketova [in Ukrainian].

Dolia, V. K. (2011). Pasazhyrski perevezennia: pidruchnyk [Passenger transportation: textbook]. Kharkiv: Fort [in Ukrainian].

Orhanizatsiia ta upravlinnia pasazhyrskymy perevezenniamy: pidruchnyk / Marunych V. S. ta in.; za red. L. H. Shmorhuna [Organization and management of passenger transportation: textbook / V. S. Marunych et al.; under the editorship L. G. Shmorgun] Kyiv. Milenium [in Ukrainian].

Hulchak, O. D. (2005). Pidvyshchennia efektyvnosti miskykh pasazhyrskykh perevezen na osnovi udoskonalennia orhanizatsii rukhu avtobusiv [Increasing the efficiency of urban passenger transportation based on improving the organization of bus traffic]: Candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Lezhneva, O. I. (2014). Ratsionalna orhanizatsiia rukhu na marshrutakh miskoho pasazhyrskoho transport [Rational organization of traffic on urban passenger transport routes]. Visnyk KhPI - KhPI Bulletin. Kharkiv, 17, 37–42.

Vakulenko, K. Ye., & Faletska H. I. (2014). Vybir rezhymu rukhu avtobusiv u miskomu spoluchenni [The choice of the mode of operation of buses in city traffic]. Zbirnyk naukovykh prats Ukrainskoi derzhavnoi akademii zaliznychnoho transportu - Ukrainian State Academy of Railway Transport, 148 (1), 176–181 [in Ukrainian].

Vdovychenko V. O., & Volikov V. V. (2018). Otsinka dotsilnosti vprovadzhennia shvydkisnoho pasazhyrskoho spoluchennia druhoho rivnia u misti Kharkiv [Evaluation of the feasibility of implementing high-speed passenger transport of the second level in the city of Kharkiv]. Komunalne hospodarstvo mist. Seriia: Tekhnichni nauky ta arkhitektura - Communal management of cities. Series: Technical sciences and architecture, 140, 69–75 [in Ukrainian].

Bilichenko V. V., Tsymbal S. V., & Myrnytsia A. V. (2014). Vdoskonalennia miskykh pasazhyrskykh perevezen shliakhom zastosuvannia ekspresnoho rezhymu rukhu [Вдосконалення міських пасажирських перевезень шляхом застосування експресного режиму руху]. Mizhvuzivskyi zbirnyk «NAUKOVI NOTATKY» - Interuniversity collection «SCIENTIFIC NOTES». Lutsk, 46, 38–42 [in Ukrainian].

Lytvyn V. V., & Serdiuk K. S. (2017, April). Zastosuvannia prohramnoho produktu «TransitWand» dlia znyzhennia trudomistkosti provedennia ta avtomatyzatsii obrobky rezultativ obstezhennia pasazhyropotokiv [The application of the software product "TransitWand" to reduce the complexity of conducting and automating the processing of the results of passenger flow surveys]. Suchasni innovatsiini tekhnolohii pidhotovky inzhenernykh kadriv dlia hirnychoi promyslovosti i transportu 2017: zbirnyk naukovykh trudiv konferentsii, Dnipro 13–14 kvitnia 2017 - Modern innovative technologies for training engineering personnel for the mining industry and transport 2017: collection of scientific papers of the conference, Dnipro. (April 13–14, 2017). (pp. 199–209). Dnipro [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-01-02

Як цитувати

Litvin, V., Taran, I., Monastyrskyi, Y., & Klymenko, I. (2023). ТЕХНІКО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНА ОЦІНКА ЗАПРОВАДЖЕННЯ ЕКСПРЕСНОГО РЕЖИМУ РУХУ АВТОБУСІВ НА МІСЬКИХ МАРШРУТАХ м. ДНІПРО. Транспортні системи і технології, (40), 247–260. https://doi.org/10.32703/2617-9040-2022-40-22

Номер

Розділ

Організація перевезень і безпека транспорту