RESEARCHES OF COMPLETE AND SYSTEMATIC TECHNOLOGICAL FAILURES OF RAILWAY STATIONS
Keywords:
technological reliability of rail transport systems, complete technological failures, systematic technological failuresAbstract
The paper dependences of the influence of train arrival intervals to full and systematic technological failures of station parks have been researched. For practical implementation the method of justification minimum reserve capacity has been created, which, unlike existing ensures appropriate probability of timely acceptance of trains and their reasonable time delay on station’s tracks
References
1. Hnedenko B. V. Sovremennaia teoryia nadezhnosty: sostoianye, problemы perspektyvы / Hnedenko B. V., Ushakov Y. A., NyKK, 1989.
2. Kurs teoryi nadezhnosty system / Y. A. Ushakov, M. : Drofa, 2008, 239 p. : yl.
3. Opredelenye moshchnosty putevoho razvytyia y vremeny nakhozhdenyia vahonov na stantsyiakh: Ucheb. posobye E. V. Arkhanhelskyi, M. M. Alaev, A. N. Sukhopiatkyn; MPS Rossyy. Ros. hos. otkrыtыi tekhn. un-t putei soobshchenyia, M., 1999, 78 p.
4. Butko, T. An improved method of determining the schemes of locomotive circulation with regard to the technological peculiarities of railcar traffic [Text] / T. Butko, A. Prokhorchenko, M. Muzykin // Eastern–European Journal of Enterprise Technologies: Control processes, 2016, No. 5, P. 47–55.
5. Bell, M. G. H. Reliability of Transport Network (Traffic Engineering Series). 1 edition / M. G. H. Bell, Research Studies Pre., 2001, 350 p.
6. Samsonkin V. M. Rozrobka modelei otsinky vplyvu liudskoho chynnyka na innovatsiinyi rozvytok pidpryiemstv zaliznychnoho transportu / V. M. Samsonkin, M. M. Adzhavenko // Problemy ekonomiky. – 2014. – № 1. – S. 77-82. – Rezhym dostupu: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pekon_2014_1_11.
7. Katsman, M. D. Mathematical models of ecologically hazardous rail traffic accidents / M. D. Katsman, V. K. Myronenko, V. I. Matsiuk // Reliability: theory & applications, USA, San Diego, 2015, Vol.10, No.1 (36)., Pp. 28-39. Mode of access: http://www.gnedenko-forum.org/Journal/2015/012015/RTA_1_2015-03.pdf
8. Matsiuk, V. I. Doslidzhennia tekhnolohichnoi nadiinosti parkiv tekhnichnykh stantsii dyskretno–podiievym modeliuvanniam [Tekst] / V. I. Matsiuk// Zbirnyk naukovykh prats Derzhavnoho ekonomiko–tekhnolohichnoho universytetu transportu. Seriia: Transportni systemy i tekhnolohii, 2015, No. 26 – 27, pp. 268 – 272.
9. Matsiuk, V. A study of the technological reliability of railway stations by an example of transit trains processing [Text] / V. Matsiuk// Eastern–European Journal of Enterprise Technologies: Control processes. – 2017, No. 1, P. 12-17.
10. Matsiuk, V. I. Pryntsypy zabezpechennia tekhnolohichnoi nadiinosti zaliznychnykh transportnykh system [Tekst] / V. I. Matsiuk// Zbirnyk naukovykh prats Derzhavnoho ekonomiko–tekhnolohichnoho universytetu transportu. Seriia: Transportni systemy i tekhnolohii, 2016, No. 28, pp. 262 – 271.
11. Praktychni rekomendatsii shchodo skladannia tekhnolohichnoho protsesu roboty sortuvalnoi stantsii, zatverdzheni Nakazom Ukrzaliznytsi vid 22.12.2009 r. № 715-Ts (TsD-0081), K.: TOV «NVP Polihrafservis», 2010, 230 p.
12. DBN-V.2.3-19-2008 Derzhavni budivelni normy. Sporudy transportu. Zaliznytsi kolii 1520 mm. – Vvedenyi 2008-01-26, K.: Minrehionbud Ukrainy, 2008, 126 p.
Література:
1. Гнеденко Б. В. Современная теория надежности: состояние, проблемы перспективы / Гнеденко Б. В., Ушаков И. А. – НиКК. – 1989. – № 1.
2. Курс теорий надежности систем / И. А. Ушаков. – М. : Дрофа, 2008. – 239 с. : ил.
3. Определение мощности путевого развития и времени нахождения вагонов на станциях: Учеб. пособие Е. В. Архангельский, М. М. Алаев, А. Н. Сухопяткин; МПС России. Рос. гос. открытый техн. ун-т путей сообщения, М., 1999. 78с.
4. Butko, T. Аn improved method of determining the schemes of locomotive circulation with regard to the technological peculiarities of railcar traffic [Text] / T. Butko, A. Prokhorchenko, M. Muzykin // Eastern– European Journal of Enterprise Technologies: Control processes. – 2016. – Vol. 5. – P. 47–55.
5. Bell, M. G. H. Reliability of Transport Network (Traffic Engineering Series). 1 edition / M. G. H. Bell. – Research Studies Pre. – 2001. – 350 p.
6. Самсонкін В. М. Розробка моделей оцінки впливу людського чинника на інноваційний розвиток підприємств залізничного транспорту / В. М. Самсонкін, М. М. Аджавенко // Проблеми економіки. – 2014. – № 1. – С. 77-82. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pekon_2014_1_11.
7. Katsman, M. D. Mathematical models of ecologically hazardous rail traffic accidents [Text] / M. D. Katsman, V. K. Myronenko, V. I. Matsiuk // Reliability: theory & applications. – USA, San Diego, 2015. – Vol.10, No.1 (36). – P. 28 – 39. – Mode of access: http://www.gnedenkoforum. org/Journal/2015/012015/RTA_1_2015-03.pdf
8. Мацюк, В. І. Дослідження технологічної надійності парків технічних станцій дискретно–подієвим моделюванням [Текст] / В. І. Мацюк// Збірник наукових праць Державного економіко–технологічного університету транспорту. Серія: Транспортні системи і технології. – 2015, № 26 – 27. – С. 268 – 272.
9. Matsiuk, V. A study of the technological reliability of railway stations by an example of transit trains processing [Text] / V. Matsiuk// Eastern–European Journal of Enterprise Technologies: Control processes. – 2017. – Vol. 1. P. 12-17.
10. Мацюк, В. І. Принципи забезпечення технологічної надійності залізничних транспортних систем [Текст] / В. І. Мацюк// Збірник наукових праць Державного економіко–технологічного університету транспорту. Серія: Транспортні системи і технології. – 2016, № 28. – С. 262 – 271.
11. Практичні рекомендації щодо складання технологічного процесу роботи сортувальної станції, затверджені Наказом Укрзалізниці від 22.12.2009 р. № 715-Ц (ЦД-0081). – К.: ТОВ «НВП Поліграфсервіс», 2010. – 230 с.
12. ДБН-В.2.3-19-2008 Державні будівельні норми. Споруди транспорту. Залізниці колії 1520 мм. – Введений 2008-01-26. – К.: Мінрегіонбуд України, 2008. – 126 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright: This is an open-access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License, which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original author and source are credited.











