КОНЦЕПТУАЛЬНІ ОСНОВИ ПОБУДОВИ ВАНТАЖНОЇ МАГНІТОЛЕВІТАЦІЙНОЇ ТРАНСПОРТНОЇ СИСТЕМИ
Анотація
Проведений аналіз сучасного стану транспортних систем в Україні показав, що основною проблемою цієї області є недолік транспортних інфраструктурних можливостей, що пов’язано з низькими маршрутними швидкостями руху для більшості видів перевезення та низьким рівням організації руху та управління транспортними потоками. Низьким, порівняно з європейськими країнами, є і рівень залізничного контейнерного транспорту – найпоширенішого та перспективного виду перевезення вантажів. Тому головна ідея статті полягає в обґрунтуванні необхідності введення принципово нових транспортних технологій, які допоможуть зменшити або усунути проблеми транспортного вантажного перевезення, і в цьому її актуальність. Досліджена можливість використання для вантажних транспортних перевезень магнітолевітаційних технологій, які виключають контакт транспортного засобу з шляховою структурою Авторами розглянуто основні структурні елементи, призначення та можливий варіант роботи магнітолевітаційної транспортної системи вантажних перевезень. Практичне значення роботи в тому, що використання магнітолевітаційних контейнерних платформ значно збільшить інтенсивність та швидкість конвеєрної відправки кожного контейнера зі зменшенням споживання енергії, що суттєво вплине на покращення логістики перевезення вантажів. Основні результати роботи: сформульовано концептуальні основи побудови безпілотних магнітолевітаційних транспортних засобів та основних систем їх інфраструктури; показано, що реалізація функції безпілотності такого транспортного засобу можлива лише за умови забезпечення перманентної левітації на всіх ділянках перевезення вантажу.
Посилання
Skalozub, V. V., Solovyev, V. P.,. Zhukovitskiy, I. V. & Goncharov K. V. (2013). Intellektualnye transportnye sistemy zheleznodorozhnogo transporta (osnovy innovatsionnykh tekhnologiy) [Intellectual transport systems of railway transport (basics of innovative technologies)]. Dnepropetrovsk: Dnepropetr. nats. un-t zh.-d. transp. im. akad. V. Lazaryana [in Russian].
Mironenko, V., K. & Aleksіychuk, N. M. (2013). Prіoriteti rozvitku konteynernikh perevezen zalіznitsyami Ukraїni [Priorities for the development of container transportation by railways of Ukraine] Problemi ta perspektivi rozvitku transportnikh sistem v umovakh reformuvannya zalіznichnogo transportu: upravlіnnya, ekonomіka і tekhnologії. Ser. «Tekhnіka, tekhnologіya» – Problems and prospects of transport systems development in the conditions of railway transport reforming: management, economy and technology. Series. "Technics, technology", 176-178 [in Ukrainian].
Lipsey, R., Carlaw, K. I. & Bekhar, T. (2009). Economic Transformations: General Purpose Technologies and Long Term Economic Growth. Oxford University Press.
Natsіonalna transportna strategіya Ukraїni na perіod do 2030 roku (Proekt) [Ukraine National Transport Strategy for the period up to 2030 (project)]. mtu.gov.ua Retrieved from https://mtu.gov.ua/news/28581.html [in Ukrainian].
Shiryaєva, S. V., & Dankіvska, K. І. (2015). Osnovnі skladovі multimodalnoї transportnoї merezhі [The main components of a multimodal transport network]. Vіsnik Natsіonalnogo transportnogo unіversitetu. Serіya «Tekhnіchnі nauki» – Bulletin of the National Transport University. The Technical Science Series, 1, 568-573
Zagoryanskiy, V. G., Gaykova, T. V., Khorolskiy, V. L. & Kuzєv, І. O. (2018). Optimіzatsіyna model viboru tekhnіchnikh zasobіv konteynernikh perevezen ta їkh ratsіonalnogo poєdnannya [Optimization model of technical means for container transportation and their rational combination]. Vіsnik KrNU іm. Mikhayla Ostrogradskogo – Bulletin of KrNU of Michael Ostrogradsky, 3, 46-51 [in Ukrainian].
Pіdlіsniy, P. І, Patkevich, N. O. & Tsvetov, Yu. V. (2016). Rol konteynerizatsії zmіshanikh vantazhnikh perevezen u rozvitku svіtovoї torgіvlі [The role of containerization of mixed freight transportation in the development of world trade]. Yekonomіchniy forum – Economic Forum. 3, 67-81.
Vernigora, R. V., Okorokov, A. M., Tsuprov, P. S. & Pavlenko, O. І. (2017). Multimodalnі perevezennya yak bazoviy segment tranzitnogo potentsіalu Ukraїni [Multimodal transportation as a basic segment of transit potential of Ukraine]. Zb. nauk. prats DNUZT: Serіya Transportnі sistemi і tekhnologії perevezen – Coll. Scientific works of DNUZT: Series Transport systems and transportation technologies, 14, 20-29 [in Ukrainian].
Demenko V. Multimodalniy transport. Yekonomіchnі aspekti [Multimodal transport. Economic aspects] mtu.gov.ua. Retrieved from https://mtu.gov.ua/files/prezentacija_vladimira_demenko_20.08.18.pdf [in Ukrainian].
Cayt «Novosti» [Site of news]. uspa.gov.ua Retrieved from http://www.uspa.gov.ua/ru/press-tsentr/novosti/novosti-ampu/17839-zaoperativnimi-danimi-u-sichni-veresni-2020-roku-morski-porti-ukrajini-obrobili-118-78-mln-t-vantazhiv [in Ukrainian].
Evropeyska ugoda pro vazhlivі lіnії mіzhnarodnikh kombіnovanikh perevezen ta vіdpovіdnі ob'ekti (ULKP). (1991) [European Agreement on Important Lines of International Combined Transportation and Relevant Objects (UKP)]. 1991 January 02 [in Ukrainian].
Lukashevich, S. V. (2019). Bespilotnoe transportnoe sredstvo: smena paradigmy kak sledstvie tsifrovizatsii ekonomiki [Unmanned vehicle: the paradigm changing as a result of the digitalization of the economy]. Transportnoe pravo –Transport Law, 3, 3-5 [in Russian].
Wenk M., Klühspies J., Blow L., Kircher R., Fritz E., Witt M.,& Hekler M. (2018) Maglev: Science Experiment or the Future of Transport? Practical Investigation of Future Perspectives and Limitations of Maglev Technologies in Comparison with Steel-Wheel-Rail. Germany: The International Maglev Board.
Dzenzerskiy ,V.A., Omelyanenko, V.I., Vasilev, S.V., Matin, V.I. & Sergeev, S.A. (2001). Vysokoskorostnoy magnitniy transport s eletrodinamicheskoy levitatsiey [High-speed magnetic transport with electrodynamic levitation]. Kiїv: Naukova Dumka [in Russian].
Solomin, A. V. (2017) Kombinirovannaya sistema tyagi i bokovoy stabilizatsii dlya magnitnolevitatsionnogo transporta [Combined traction and lateral stabilization system for magnetic levitation transport]. Nauchnye i prakticheskie razrabotki – Scientific and practical developments, 1, 107-117 [in Russian].
Yasukochi K. (1983) Superconducting magnet development in Japan. IEEE Trans on Magnetics, 3, 303-314.
Bocharov, V. I., Salli, I. V. & Dzenzerskiy, V. A. (1988). Transport na sverkhprovodyashchikh magnitakh [Transport on superconducting magnets]. Rostov-na-Donu: Rostovskiy universitet [in Russian].
Lavrich, Yu. M., Plaksіn, S. V. & Pogorіla, L. M. (2019) Mіkrokhvilovі tekhnologії kontrolyu nadіynostі kolіynoї strukturi magnіtolevіtuyuchogo transportu [Microwave technologies for monitoring the strength of the magnetic transport track structure]. Zb. naukovikh prats DUTT. Ser. Transportnі sistemi ta tekhnologії – Coll. scientific works of DUTT. Ser. Transport systems and technologies, 33, 55-64.
Ikeda Kh., Sasaki T. & Yekoma Ye. (1986). Sistemy elektropitaniya [Power supply systems]. Totsyudo gijutsu – Totsyudo gidzyutsu, 8, 286- 291.
Maki, N., Takahashi, H., Fujimoto, T. (1981) A harmonic flux indication type onboard auxiliary power source system for levitated trains. IEEE Transaction on Power Apparatus and Systems, 6, 2898 – 2906.
Schach, R., Jehle, P. & Naimiann, R. (2006). Transrapid und Rad-Schiene-Hochgeschwindigkeitsbayn. Ein. Gesamptheitlicher Systemvergleich. Berlin-Heidelberg: Springer-Verlag.

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ліцензійні умови: Це стаття з відкритим доступом, поширювана за умовами Ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє необмежено використовувати, розповсюджувати та відтворювати на будь-якому носії за умови представлення автора та джерела оригіналу.