ДОСЛІДЖЕННЯ МІЦНОСТІ ДОВГОБАЗНОГО ВАГОНА-ПЛАТФОРМИ ШЛЯХОМ ПРОВЕДЕННЯ ВІБРАЦІЙНИХ ВИПРОБУВАНЬ

Ключові слова: випробування на втому, довгобазний вагон-платформа, коефіцієнт запасу, міцність, ресурс.

Анотація

За результатами аналізу існуючих досліджень останнього періоду в напрямку досліджень міцності довгобазних вагонів-платформ встановлено необхідність експериментального обґрунтування конструктивних рішень рами довгобазних вагонів-платформ та оцінки точності теоретичних розрахунків шляхом проведення вібраційних випробувань на втому. Представлено методологію проведення вібраційних випробувань на втому довгобазного вагона-платформи. Наведено результати теоретичних досліджень з визначення міцності довгобазного вагона-платформи. Наведено результати експериментальних досліджень вібраційних випробувань на втому рами довгобазного вагона-платформи до та після конструктивного удосконалення. Приведено конструктивні зміни та удосконалення рами довгобазного вагона-платформи на етапі проведення експериментальних вібраційних випробувань на втому. Показано місце зародження та розвитку тріщини в конструкції рами довгобазного вагона-платформи. За результатами досліджень визначено фактичну міцність елементів конструкції вагона та обрано конструкцію довгобазного вагона-платформи з метою недопущення втомного руйнування та забезпечення необхідної експлуатаційної безпеки руху. Доведено необхідність удосконалення методів оцінки опору втоми зварних з'єднань рам довгобазних вагонів-платформ на стадії проектування.
Матеріали статті сприятимуть створенню нових моделей довгобазних вагонів-платформ для магістрального залізничного транспорту та модернізації існуючих моделей, а також підвищенню міцності та ресурсу під час їх експлуатації.

Посилання

Hurzhy, N.L. (2010). Polipshennia tekhnichnykh kharakterystyk sektsiinoho vahonu-platformy shliakhom vdoskonalennia konstruktsii [Improving the technical characteristics of the sectional flat wagon by improving the design]. Extended abstract of candidate’s thesis. Dnipro: DNUZT [in Ukrainian]

Tretiak, E.V., Sulym, A.O., & Khozia, P.O. (2020). Osnovni typy konstruktsii dovhobaznykh vahoniv-platform ta doslidzhennia ikh mitsnosnykh kharakterystyk [The main types of structures of long-base flat wagons and the study of their strength characteristics]. Zbirnyk naukovykh prats "Reikovyi rukhomyi sklad" - Collection of scientific works "Railbound rolling stock", 20, 27–33 [in Ukrainian]

Kelrich, M. B., & Fedosov-Nikonov, D. V. (2016). Doslidzhennia na mitsnist konstruktsii dovhobaznoi platformy [Research on the strength of the structure of a long-base platform]. Visnyk Skhidnoukrainskoho Natsionalnoho universytetu imeni Volodymyra Dalia - Bulletin of the Eastern Ukrainian National University named after Volodymyr Dahl, 1(225), 90 – 94 [in Ukrainian]

Donchenko, A. V., & Fedosov-Nikonov, D. V. (2016). Metodyka rozrakhunkovo-eksperymentalnykh doslidzhen konstruktsii dovhobaznoi platformy [Methodology of calculation and experimental studies of the construction of a long-base platform]. Zbirnyk naukovykh prats Derzhavnoho ekonomiko-tekhnolohichnoho universytetu transportu. Seriia: Transportni systemy i tekhnolohii - Collection of scientific works of the State Economic and Technological University of Transport. Series: Transport systems and technologies, 28, 53 – 60 [in Ukrainian]

Shatunov, O. V., & Shvets, A. O. (2019). Study of dynamic indicators of flat wagon with load centre shift. Nauka ta prohres transportu. Visnyk Dnipropetrovskoho natsionalnoho universytetu zaliznychnoho transport - Science and progress of transport. Bulletin of the Dnipropetrovsk National University of Railway Transport, 2(80), 127-143. https://doi.org/10.15802/stp2019/165160.

Chepurnoi, A. D., Lytvynenko, A. V., Sheichenko, R. Y., Hraborov, R. V., & Chuban, M. A. (2015). Khodovye prochnostnye y dynamycheskye yspytanyia vahona-platformy [Running strength and dynamic tests of the platform car.]. Visnyk NTU "KhPI" - Bulletin of NTU "KhPI", 31(1140), 111 – 128. https://doi.org/10.33216/2222-3428-2021-21-17 [in Russian].

Panchenko, S., Fomin, O., Vatulia, G., Ustenko, O., & Lovska, A. (2021). Determining the load on the long-based structure of the platform car with elastic elements in longitudinal beams. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1(7(109)), 6-13. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.224638.

Fedosov-Nikonov, D. V., Sulym, A. O., Ilchyshyn, V. V., Safronov, O. M., Kelrikh, M. B. (2020). Study of strength characteristics of the long wheelbase flat cars. IOP Conf. Series: Materials Science and Engineering, 985, 012029. DOI: https://doi.org/10.1088/1757-899X/985/1/012029.

Shatunov O. V., & Shvets A. O. (2019). Study of dynamic indicators of flat wagon with load centre shift. Nauka ta prohres transportu. Visnyk Dnipropetrovskoho natsionalnoho universytetu zaliznychnoho transport - Science and progress of transport. Bulletin of the Dnipropetrovsk National University of Railway Transport, 2(80), 127-143. DOI: https://doi.org/10.15802/stp2019/165160.

Fomin, O. V., Lovska, A. O., Rybin, A. V. (2021). Doslidzhennia povzdovzhnoi navantazhenosti vahona-platformy z napovniuvachem v nesuchii konstruktsii [Research of the longitudinal loading of a flat wagon with filler in the load-bearing structure]. Naukovi visti Dalivskoho universytetu - Scientific news of Dahl University, 21, 1-7. https://doi.org/10.33216/2222-3428-2021-21-17 [in Ukrainian].

Anisimov, P. S., & Petrov, G. I. (2014). Prostranstvennye kolebaniya vagona-platformy [Spatial oscillations of the flat wagon]. Mir transporta - World of Transport, 2, 20 – 26 [in Russian].

Kokhan A.Ye., Puzyrkov V.I., Latyshenok, Kelrich M.B. et al. (1970). Vibration test stand. No. 1275872/27-11. Certificate of authorship No. 264739. 42 К 21/01. Appl. October 14, 1968. Publ. March 3, 1970. Discoveries. Inventions, 9 [in Russian].

Boronenko, Yu.P., Kelrich, M.B., & Dubinskiy V.A. (1980). Study of the operation of vibration installation for testing of the load-bearing structures for durability. Scientific works of DIIT, 210(2), 3 [in Russian].

Vagony gruzovye. Trebovaniya k prochnosti i dinamicheskim kachestvam [Freight wagons. Requirements for strength and dynamic qualities] (2016). GOST 33211-2014. Moscow [in Russian].

Vagony gruzovye i passazhirskie. Metody ispytanij na prochnost' i dinamicheskie kachestva [Freight and passenger cars. Test methods for strength and dynamic qualities]. (2016). GOST 33788-2016. Moscow: Standartinform [in Russian]

Terent'ev, V.F. (2003). Ustalost' metallicheskih materialov [Fatigue of metallic materials]. Moscow: Nauka [in Russian].

Stepnov, M.N., Chernyshev, S.L., Kovalev, I.E., & Zinin, A.V. (2010). Harakteristiki soprotivleniya ustalosti. Raschetnye metody ocenki [Fatigue resistance characteristics. Estimation technique]. M.: Tekhnologiya mashinostroeniya – M: Machine-building technology [in Russian].

Elizarov, S.V, Kaptelin, Yu.P., Kul'gavij, Ya. K., Savkin, N. M. (2006). Soprotivlenie materialov. Osnovy teorii. Primery. Zadachi [Strength of materials. Fundamentals of the theory. Examples. Tasks]. Saint-Petersburg.: PGUPS [in Russian].

Опубліковано
2022-12-30
Розділ
Техніка і технології

##plugins.generic.recommendByAuthor.heading##

1 2 > >>