Визначення ефективності модернізації кузовів пасажирських вагонів

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32703/2617-9059-2023-41-5

Ключові слова:

пасажирський вагон, кузов, ресурс, знос, модернізація, економічний ефект

Анотація

Пасажирські вагони АТ «Укрзалізниця» практично вичерпали свій ресурс. Підвищення ефективності роботи залізниць вимагає використання нових інноваційних технічних рішень. У статті проаналізовано технічний стан кузовів пасажирських вагонів, які відпрацювали свій ресурс. Всього перевірено 540 вагонів різних років побудови. У ході аналізу результатів перевірок товщини металоконструкцій вагонів були розділені на п’ять умовних груп залежно від терміну служби. При цьому порівнювалися номінальні значення товщин елементів конструкції автомобіля та фактичні значення. Встановлено, що найбільше спрацювання знос мають нижня обшивка, скат даху та нижня частина бічної стінки. Для модернізації кузовів пасажирських вагонів пропонується використовувати алюмінієві сплави. Перевагою такого технічного рішення є підвищення корозійної стійкості кузова, підвищення довговічності та зменшення вагу тари вагону. Зменшення тари дозволяє зменшити питомий опір руху поїзда та витрати палива та електроенергії на тягу поїзда. Для зниження експлуатаційних витрат з використанням основних положень теорії локомотивної тяги проведено розрахунки визначення енерговитрат на рух пасажирського поїзда за профільними умовами реальної ділянки регіональної філії Південна залізниця дизель- та електричною локомотивною тяги з базовим та модернізованим варіантом пасажирських вагонів. Встановлено, що річна економія енерговитрат на тягу пасажирських поїздів при використанні пасажирських вагонів зі зниженою тарою становить близько 1 млн. грн.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-29

Як цитувати

Martynov, I., Kalabukhin, Y., Trufanova, A., Martynov, S., & Ostapenko, Y. (2023). Визначення ефективності модернізації кузовів пасажирських вагонів. Транспортні системи і технології, (41), 54–73. https://doi.org/10.32703/2617-9059-2023-41-5

Номер

Розділ

Техніка і технології

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають